Om kundföretaget
Brokk är ett världsledande företag som producerar och säljer fjärrstyrda rivningsrobotar. Ett stabilt företag som är ”born and raised” i Skellefteå och har sedan 1976 haft sitt huvudkontor på orten. Brokk är ett dynamiskt, framåtsträvande företag som de senaste 10 åren har expanderat från tre säljbolag till 13.

Brokk grundades från en problemlösning på Rönnskärsverket och är idag är ett internationellt marknadsledande bolag. Det som tagit företaget dit dom är idag är bransch ledande teknik och innovativa lösningar och 100% fokus på rivningsrobotar.

Teamet har stort fokus på vad som händer på marknaden och dom tar till sig ny utveckling och nya idéer för att ständigt röra företaget framåt. Internt är det kort mellan beslut och handling och det testas fram för att hela tiden hitta effektivare sätt att arbeta på. Teamet på Brokk erbjuder en skön gemenskap där nyfikenhet och engagemang i företaget är drivmotorn i vardagen.

Dina arbetsuppgifter
Hos Säljsupport/Delivery kommer du att administrera och hantera ärenden och fungera som en resurs till säljare och backoffice samt att du koordinerar exportärenden. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper.

Arbetsuppgifterna är varierande och består bla av:

- Kundservice mot dotterbolag och distributörer
- Registrering av kundorder och ordererkännanden
- Hanterar alla typer av exportfrågor
- Hantering av dokument och transportbokningar

Det är ett väldigt socialt jobb där du kommer att ha ett kontaktnät både internt och externt. Du kommer att agera "spindeln i nätet" mellan företagen, kunder och speditörer.

Du kommer vara en del av eftermarknadsavdelningen/säljavdelningen där gruppen hanterar försäljning, skeppning och service.

Din profil
Är du en social, självgående och serviceinriktad person som är nyfiken på administration, datahantering och service? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar?

Vi söker dig som har förmåga att hantera och prioritera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du har utbildning på minst gymnasienivå och gärna tidigare erfarenhet av kundservice, orderregistrering samt betalnings- och leveransvillkor.

Övrig information
Dessa Säljsupport-/Delivery tjänster är en del av vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av oss på Konsultia och arbeta hos vår kund.

Tidsperiod på uppdraget 1/4–31/8

Vi läser ansökningar och intervjuar löpande, tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens utgång. Ansök via vår hemsida www.konsultia.se

Om oss
FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT

En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta.

Konsultias bemanningslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Genom schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad varje dag.

Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du får marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

Konsultia har kontor i Borlänge, Bollnäs, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå och Gällivare. Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se

Anställningsomfattning:
Heltid

Anställningsform:
Visstidsanställning

Tjänstgöringsort:
Skellefteå

Kontaktperson(er):
Maria Berggren
maria@konsultia.se

Sök jobbet