fbpx

Operativ inköpare

2019-05-14

Ekonomi/Finans

Dina arbetsuppgifter

Som operativ inköpare ingår du i ett team som arbetar med att säkra företagets behov av material. Du arbetar bland annat med förfrågningar, orderläggning, leveransbevakning och avvikelsehantering. Du har kontinuerlig kontakt med leverantörer och ansvarar för att följa upp att varor levereras i tid samt skicka prognoser.

Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av inköp och leverantörsfrågor från tillverkningsindustrin eller har annan motsvarande lämplig bakgrund, samt har en god teknisk förståelse. Tjänsten innebär kontinuerlig korrespondens med leverantörer och det är därför viktigt att du har ett professionellt bemötande och är bra på att ge snabb återkoppling.

Som person trivs du med att arbeta i en miljö med korta ledtider och beslutsvägar. Du är öppen, ärlig, ödmjuk samt en lagspelare och vågar ta för dig och driva arbetet framåt på ett målinriktat sätt. Du är strukturerad och har god analytisk förmåga, tar egna initiativ och ser till att slutföra saker i tid.

Tidigare arbetserfarenhet av inköpsarbete är ett krav och det är meriterande om du har förhandlingsvana samt att du är van och bekväm med att arbeta i affärssystem.

Erfarenhet av affärssystemet Monitor är meriterande. Goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav.

Vårt mål är att alla våra anställda jobbar utifrån Konsultias värdegrund som innebär att vara engagerad, ta eget ansvar, fokusera på kunden och ha kul på jobbet.

Övrig information

B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

Behovet gäller omgående och är en visstidsanställning på 6 månader där du är anställd av oss på Konsultia och kommer vara uthyrd till kundföretaget, med möjlighet till anställning av kunden efter 6 månader om behovet kvarstår.

Tjänsten kan tillsättas så snart rätt kandidat söker, så skicka in din ansökan idag via vår hemsida www.konsultia.se

För frågor gällande tjänsten kontakta Frida Forsman 070-517 26 10 eller frida@konsultia.se

Om oss

Vårt mål är att vara Norrlands bästa bemanningsföretag!

Konsultia är specialister på personaluthyrning och rekrytering till Norrlands industri- och logistikföretag.

Genom att erbjuda en bra arbetsmiljö, spännande uppdrag och goda utvecklingsmöjligheter arbetar vi för att vara branschens attraktivaste arbetsgivare. Hos oss är människorna vår viktigaste tillgång.

Konsultia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Det innebär att du som anställd har schyssta villkor. Du har marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön samt pension och försäkringar. Dessutom får alla våra anställda friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Konsultia är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.
Vi brinner för industrijobben i Norrland och känner stolthet för den närvaro vi erbjuder våra kunder. Våra kontor finns etablerade i Skellefteå, Robertsfors, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Gävle, Borlänge och Bollnäs. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.konsultia.se

Visa alla jobb